Chakura saisei - Umiejętność polegająca na bardzo szybkim regenerowaniu się chakry. Podczas walki 2% chakry zostaje zregenerowane co jeden post.
Sensā- Umiejętność dzięki której potrafimy wyczuwać osoby na znaczne odległości. Potrafimy również oszacować ile chakry się do nas zbliża dlatego w wielu przypadkach rozróżnimy bunshiny. Potrafimy wyczuwać osoby na danych odległościach:
Z użyciem pieczęci:
Student Akademi - 10m
Genin - 50m
Chunin - 100m
Tokubetsu Jounin - 200m
Jounin - 400m
Sage/Kage - 1km
Bez użycia pieczęci:
Student akademi - 5m
Genin - 25m
Chunin - 50m
Tokubetsu Jounin - 100m
Jounin - 200m
Sage/Kage - 500m
Shōten - Ta umiejętność pozwala nam na lepsze kontrolowanie swojej chakry. Tym samym koszt chakry do każdego jutsu jest o 1/4 mniejszy.
Kyōdo - Umiejętność pozwala na wytrzymanie ogromnego bólu. Na przykład możemy walczyć z dużą ilością shurikenów w ciele lub z kataną wbitą w brzuch itd.
Tsuyoi - Umiejętność dzięki której nasza siła jest większa niż przeciętnie. Tym samym posiadamy większą siłę niż shinobi o tej samej randze lub czasem jesteśmy silniejsi od słabych shinobi rangi wyższej.
Hansha - Umiejętność która powiększa nasz refleks. Jest on wyższy niż przeciętnie i przewyższa refleks innych shinobi tej samej rangi.
Takai chakura - Umiejętność dzięki której posiadamy większą ilość chakry niż inni shinobi naszej rangi. Nasz podstawowy poziom chakry wynosi 120% oraz przy tworzeniu Kage Bunshin wytwarzamy jednego klona więcej niż zwykle.
Kōsoku - Poruszamy się o wiele szybciej niż zwykły człowiek. Nasze uniki są bardziej efektywne a Taijutsu zadaje większe obrażenia. Trafione ataki Taijutsu zadają maksymalnie 3% większe obrażenia niż normalnie. Dzięki tej umiejętności można uruchomić 8 bramę. Umiejętność jest wymagana do otwarcia 3 bramy.
Wymagany talent : Tai/xxx.
Chēnsō tebukuro - umiejętność dzięki której precyzyjnie władamy rękawicą łańcuchową.
Kyodai - Umiejętność związana z daną wioską. Pozwala ona posiadaczowi na wyższą kontrolę danego żywiołu, jaki panuje w naszej wiosce. Siła jutsu z żywiołu wzrasta o 25% lub jak w przypadku Oto nasza szybkość wzrasta o 25%. Jesteśmy szybsi lecz nie wpływa to na siłę lub inteligencje w walce wręcz. Żywioły dla danej wioski:
Kyodai Katon - Konoha(Kraj Ognia) - Wolne miejsce 0/4
Kyodai Suiton - Kiri(Kraj Wody) - Wolne miejsce 0/4
Kyodai Fuuton - Suna(Kraj Wiatru) - Wolne miejsce 0/4
Kyodai Doton - Iwa(Kraj Ziemi) - Wolne miejsce 0/4
Kyodai Raiton - Kumo(Kraj Błyskawic) - Wolne miejsce 0/4
Kyodai Rēto - Oto(Kraj Ryżu) - Wolne miejsce 0/4